Seminario: The Development of Egypt’s Economy from Independence to Nowadays: an Introduction

In collaborazione con: Centro Dipartimentale di studi storici e politici sull’Africa e il Medio Oriente Master Programme/Laurea Magistrale in International Relations/Relazioni internazionali (RILM); Master Programme/Laurea Magistrale in Sviluppo Locale e Globale (SLEG); BA Programme/Laurea in Scienze Politiche, Sociali e Internazionali (SPOSI)

• Data: 08 aprile 2019

• Luogo: Bologna, Strada Maggiore, 45 - Aula Poeti

Partecipanti: Prof. Adel Beshai, American University in Cairo;, Prof. Alessandro Romagnoli and Massimiliano Trentin, University of Bologna

Lecture Cycle by Prof. Adel Beshai, American University in Cairo. In 1947 Egypt had a population of 19 million inhabitants; in 2018 Egypt has a population of 100 million inhabitants. Despite contradictory and incompatible economic policies, the 100 million inhabitants of today have on average better life expectancy and better all round economic conditions. Why is this so?